Arbomeester vanaf 24 januari in nieuw jasje
De Arbomeester, het branche-erkende instrument voor het uitvoeren van een Risico Inventarisatie - en Evaluatie (RI&E), krijgt een nieuw jasje! Het huidige systeem dateert uit 2007. Hoog tijd voor een modernere versie dus. Gebruiksvriendelijker, intuïtiever en aansluitend bij de look & feel van de Arbocatalogus PO. Alle tot 18 januari gemaakte RI&E’s worden uiteraard meegenomen in de nieuwe versie. De link blijft gewoon hetzelfde: https://arbomeester.nl/
Wat u moet weten
- De Arbomeester is niet bereikbaar van donderdagochtend 18 januari t/m dinsdag 23 januari
- Rond quickscans af vóór 10 januari
- Download uw rapportages op tijd
Verderop in dit bericht vertellen we hier meer over.
Wat is nieuw
- De homepage
- Module Aanmaken RI&E: op voorhand ziet u welke modules u kiest, daarna kunt u ze zo nodig nog wijzigen
- Handleiding: geïntegreerd op de pagina’s via handige knop
- Aanpassen toelichting in Plan van Aanpak (vooral handig voor knelpunten uit de quickscan)
- Quickscan invullen: overzichtelijker door verdeling over verschillende pagina’s
- Geen werkgeverscode meer nodig. In plaats daarvan is gekozen voor veilig inloggen via eHerkenning of 2-stapsverificatie met authenticator app.
- Betere periodieke e-mails
Wat u kunt doen ter voorbereiding op de overgang van oud naar nieuw
Afronden quickscans: uiterste sluitingsdatum 10 januari
Om een soepele overgang naar de nieuwe versie te garanderen, is het belangrijk dat alle quickscans zijn gesloten voordat we overgaan naar de vernieuwde versie. Dit betekent dat alle quickscans een uiterste sluitingsdatum moeten hebben van 10 januari 2024. De uitkomsten van alle quickscans worden meegenomen in de nieuwe Arbomeester. Ook de RI&E's gaan allemaal mee. U kunt dus vanaf 24 januari, zodra u weer bent ingelogd, verder gaan met waar u gebleven bent.
Heeft u geen lopende Quickscan, maar heeft u wel een Quickscan gepland met een begindatum na 17 januari?
Dan moet u de Quickscan opnieuw instellen in de nieuwe Arbomeester. Wij kunnen deze gegevens (begin- en einddatum, naam en e-mailadres deelnemers) helaas niet meenemen naar de nieuwe Arbomeester.
Rapportages downloaden
De rapportages kunnen helaas niet overgezet worden. We adviseren u om vóór donderdag 18 januari nog rapportages (bijvoorbeeld de samengestelde plannen van aanpak) te downloaden en te delen binnen uw bestuur. Sla uw rapportages lokaal op (doe dat ook met al eerder gemaakte rapportages).
Geen Arbomeester van donderdagochtend 18 januari t/m dinsdag 23 januari
Houder alvast rekening mee dat van donderdagochtend 18 januari t/m dinsdag 23 januari de Arbomeester niet bereikbaar is. Deze tijd hebben we nodig om alle informatie uit de huidige Arbomeester over te zetten in de nieuwe Arbomeester.
Vragen?
Het Arbo Adviescentrum PO staat voor u klaar.
E: [email protected]
T: 088 - 837 30 30
Op werkdagen van 8.30 - 17.00 uur
We blijven u op de hoogte houden via deze Arbonieuwsbrief, per e-mail en op de site van de Arbomeester zelf.